תכננו לפגוע בבי"ס מוסלמי: נחשפה תשתית דאע"ש בנצרת

קובי פינקלר 3 Comment on תכננו לפגוע בבי"ס מוסלמי: נחשפה תשתית דאע"ש בנצרת

השב"כ והמשטרה חשפו וסיכלו התארגנות טרור של דאע"ש בנצרת. החשודים נפגשו בחשאי ותכננו לבצע פיגועים במתווים שונים, כאשר היעד המרכזי לפיגוע הוא בית ספר תיכון מוסלמי. נעצרו 6 חשודים תושבי נצרת

אילוסטרציה צילום: נאסר אישתיה/פלאש90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל-ימ"ר צפון, נעצרו לפני מספר שבועות לחקירת שב"כ שישה תושבי נצרת בחשד, כי בכוונתם לממש פעילות טרור מטעם ארגון הטרור "המדינה האסלאמית", בתוך שטחי ישראל.

העצורים הינם: מחמד איהאב סלימאן – בן 25, המוכר לכוחות הביטחון מפעילותו בעבר הקשורה לדעא"ש, עא ע'פאר סלימאן – בן 21, מואמן ניג'ם, בן 20, אחמד בלאל סלימאן , בן 18, ג'האד בכר, בן 20. כמו כן, נעצר קטין נוסף שפרטיו אסורים בפרסום.

בחקירת הפרשיה בשב"כ עלה כי החשודים צרכו תכני דאע"ש, אליהם נחשפו בעת גלישות באינטרנט, באופן שהוביל להזדהות עמוקה מצידם עם רעיונות ארגון הטרור. בשלב מסויים גמלה בליבם החלטה להוציא לפועל פיגוע בשם דאע"ש.

עוד נחשף בחקירתם בשב"כ כי החשודים נפגשו בחשאי ותכננו לבצע פיגועים במתווים שונים, כאשר היעד המרכזי לפיגוע הוא בית ספר תיכון מוסלמי בנצרת, אשר לשיטתם של החשודים, "פועל בדרך 'הכופרים'". כלומר, הפעילים תכננו לפגוע במוסד חינוכי, בו לומדים בני נוער ועובדים אנשי חינוך, על כל המשתמע מכך.

עוד עלה מהחקירה כי החשודים תכננו פיגועים במתווים שונים ובתוך כך, פעלו לאיתור יעדים לפיגוע כדוגמת תחנת אוטובוס עמוסה בעיר בצפון הארץ, תחנת משטרה בסביבת מגוריהם, חורשות בהם מסתובבים יהודים ועוד. בנוסף עלה, כי פעלו להשגת אמצעי לחימה וניסו לגייס נוספים לטובת קידום פעילותם הביטחונית.

בגופי הביטחון אומרים כי מדובר בסיכול משמעותי השופך אור על השפעת ארגון הטרור דאע"ש בישראל, אשר בהשראתו בוצעו, בין היתר, פיגועים על ידי אזרחים ישראלים בבאר שבע, בחדרה ובירושלים בחודש מרץ 2022.

ארגון הטרור ממשיך לפעול ללא לאות להפצת האידיאולוגיה שלו בקרב אזרחי מדינת ישראל ותושביה ובין היתר פועל לגיוסם באמצעות תעמולה המופצת באינטרנט, ובכלל זאת וברשתות החברתיות, במטרה לקדם פעילות טרור בישראל.

עם תום חקירותיהם בשב"כ, יוגשו היום (ראשון) נגד ששת הפעילים כתבי אישום, על ידי פרקליטות מחוז צפון, המייחסים להם עבירות של קשירת קשר למעשה טרור, הכנה למעשה טרור, קשירת קשר לסחר באמצעי לחימה, חברות בארגון טרור. כמו כן הוגשה בקשה למעצרם עד לתום ההליכים המשפטיים.

חקירה זו מתווספת לחקירות נוספות של שירות הביטחון הכללי, מהתקופה האחרונה, אשר הובילו לסיכול פעילות מטעם פעילי ארגון הטרור "המדינה האסלאמית" בישראל, האוחזים באידיאולוגיה הסלפית-ג'האדית הקיצונית.



3 תגובות

מיין תגובות
  1. 3

    עכשיו הם ישבו בכלא ויחיו כמו מלכים על חשבון המיסים של מי שרצו לרצוח

    1. אין ספק שצריך חוק מיוחד לפעילות דתית/לאומנית, אבל עוד יותר צריך שינוי בבתי המשפט. זו עבודה בניוטרל.
      אבל לשינוי משמעותי בבתי המשפט צריך קונצנזוס, וכרגע הכל כן ביבי לא ביבי. בעיה